ring.sazi.arak@gmail.com
/
08634130549
انتخاب ابعاد درست رینگ

برای مثال کامارو دارای هاب چرخی ۵*۱۲٫۰۷ اینچی بوده که نشان می‌دهد در یک دایره دارای پنج پیچ با قطر ۱۲ میلی‌متریست. بیشتر تولیدکنندگان در حال ساخت رینگ خود براساس دو الگو رایج هستند. برای مثال یک چرخ با یک الگو پیچ ۴-۱۰۰/۱۱۴٫۳ شامل ۸ مهره می‌شود و هر دو هاب چرخ نیز به ترتیب ۱۰۰ میلی‌متری و ۱۱۴ میلی‌متری بوده که باید متناسب با آنها باشد.
یکی دیگر از پارامترهای اندازه رینگ است که قطر رینگ در اینچ را شامل شده و به  معنای قرار گرفتن رینگ درون تایر می‎باشد. نام‌گذاری قطر برای هر دو لبه و تایر باید ارزشی یکسان داشته باشند. برای مثال یک تایر ۱۷ اینچی باید روی لبه ۱۷ اینچی قرار گیرد. همچنین بررسی کنید که تولیدکنندگان لاستیک شما چه عرض حاشیه‌ای را پیشنهاد کردند. بهترین تعادل همان توصیه تولیدکننده بوده که شما را به ابعاد استاندارد می‌رساند. برای بهبود پیچ و کشش فرمان، بهتر است رینگی با عرض لبه‌ای در محدوده مورد نظر انتخاب شود. اگر سایز تایر P225/70R15 بوده بایستی عرض لبه بین ۶ تا ۸ اینچ باشد. البته نوع ۸ اینچ می‌تواند عملکرد مطلوب‌تری را به ارمغان آورد. اگر شما به دنبال رینگی با عرض لبه متفاوت هستید بهتر است به این بخش آن توجه فراوانی نمایید.
علاوه بر انتخاب رینگی با الگو پیچ و عرض درست هستید، باید یک رینگی انتخاب کنید که آفست درستی دارد مگر اینکه شما برنامه دیگری دارید. آفست فاصله از سطح مرکز نصب شده تا سطح مرکز لبه درست است. این اندازه گیری که بر مبنای میلی‌متر بوده می‌تواند منفی یا مثبت نیز باشد. آفست از لبه آن چیزی محسوب می‌شود تایر/رینگ در رابطه با تعلیق مونتاژ و به تولید می‌رسند. از این رو برای انتخابی درست باید آفست محور جلو یا محور عقب با مشخصات توصیه شده نصب شود. برای چرخ‌های عقب به مناسبات مثبت و منفی توجه‌ای می شود اما در چرخ‌های جلو این موارد اهمیتی ندارد.
انتخاب رینگی مناسب چرخ اتومبیل خود اهمیت بسیاری داشته و نباید ساده از کنار آن عبور کرد. رینگ‌ها اقسام و انواع مختلفی دارند و باید به آن توجه فراوانی داشت.

نظرات کاربران پیرامون این مطلب

انصراف از پاسخ به کاربر
 
دریافت اخبار

ثبت در خبرنامه

شرکت صنایع چرخ آفرین با برند رینگ سازی اراک با بیش از 30 سال تجربه به عنوان اولین تولید کننده رینگ چرخ ماشین آلات کشاورزی  در ایران با استفاده از توان بالای علمی و تخصصی در زمینه طراحی رینگ های فولادی انواع ماشین آلات کشاورزی و با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا میباشد 
تولیدات این شرکت از سایز 12 الی 48 اینچ میباشد